A póker nagy hagyománya

Pókerfilm

Ha jól csinálják, ezek a filmek sokkal többet tesznek annál, mint hogy pontosan bemutatják a játékot. Egy nagyszerű pókerfilm a póker szubkultúrájának érzését adja a nézőknek, és azt, hogy ez milyen hatással van azokra, akik játsszák.

Lazán meghatározva valószínűleg több száz „pókerfilm” létezik. A póker végül is ma már globális jelenség. De itt bemutatom és rangsorolom a tíz legjobb pókerfilm-ajánlásomat, hogy megtekinthesd.

A legjobb nézhető filmek

A legjobb nézhető filmek

Molly’s Game (2017) – Az élet csak akkor tud leütni, ha hagyod

The Grand (2007) – Mi a pokol volt a fellendülés éve?

Mississippi Grind (2015) – A mérgező emberek EV

Poker King (2019) - Jó, esküszöm!

Smart Money (1931) - A pókerálom a nagy gazdasági világválság idején él

Finder’s Fee (2001) – Pókerjáték a lélekért

Cincinnati Kid (1965) – Ahhoz, hogy valaki legyél, meg kell győznöd a férfit

California Split (1974) – Neked való a Degen-élet?

Luna’s Game (2001) – Néha a véredben van

Rounders (1998) – Miért a legjobb?

Molly’s Game (2017)

Molly Bloom feltörekvő olimpiai síző volt, amíg egy baleset örökre össze nem törte ezeket az álmokat. Egyedül és útirány nélkül rájön, hogy jó pénzt kereshet nagy tétű pókerjátékok szervezésével. Ez az egyik legjobb film a nagy tétű pókerjátékokról.

A Molly’s Game lényegében önmagad újjáépítéséről szól, még akkor is, ha az élet ragaszkodik az összeomláshoz. A film során Molly jutalmazó csúcsokon és szabadon zuhanó mélypontokon megy keresztül, soha nem marad le sokáig.

The Grand (2007)

A Poker Boom csúcspontja alatt egy dokumentumfilmes stáb követi több játékost, amint belépnek a „The Grand”-ba, a győztesek mindent visznek pókerversenyébe. Vidámság következik.

Haboztam, hogy felvegyem-e a listára, de valójában szeretem ezt a bizarr filmet. Tökéletesen tükrözi a póker boom korszakát, a póker történetének legnevetségesebb időszakát.

Ha Zak Penn rendező úgy tett volna, mintha a fellendülés olyan lenne, mint a való életben, a film hazugság lenne – mesterségesnek érezte volna, mint a „Lucky You” vagy a „The Deal”. Ehelyett ez egy igazi időkapszula.

Ez egy szeretettel, kézzel készített Hoyt Corkins figura – valakinek Hoyt Corkins figurája volt az üzleti terv része.

A filmben ez nem történt meg. Ilyen volt a való élet a fellendülés éveiben. Most mondd el még egyszer, hogy a film mennyire nem tükrözi pontosan azt a kollektív lázálmot, amelyet mindannyian megéltünk.

Mississippi Grind (2015)

Gerry, a vesztes pókerjátékos találkozik Curtisszel, egy utazó szerencsejátékossal. Ők ketten gyorsan összebarátkoznak, amíg Gerry meg nem győzi Curtistől, hogy vegye fel pókerjátékokban, miközben New Orleansba utaznak. Az egész út során Gerry szörnyű befektetésnek mutatja magát, de Curtis a barátság kedvéért megtartja őt.

A film ezután a várható érték (EV) fogalmát alkalmazza a kapcsolatokra. Curtis magányos, ezért figyelmen kívül hagy minden jó ösztönt, és megkockáztatja Gerryt. Tudja, hogy Gerry szörnyű – vörös zászlókat lát az egész filmben –, de egyszerűen nem engedi el. Barát kell neki.

Poker King (2009)

Egy férfi-gyermek és online pókerjátékos elveszíti az örökségét, ha nem tudja bizonyítani, hogy elég érett ahhoz, hogy apja cégét irányítsa.

Nem, ez nem egy Adam Sandler-film, amit kihagytál. Ez egy hongkongi film, amely Makaóban játszódik. Bár minden alkalommal látok forogni a szemet, amikor leírom ennek a filmnek a cselekményét, az emberek ha egyszer adnak neki egy esélyt, nem tehetnek róla, hogy belevágjanak. Annyira könyörtelenül komoly, és olyan szeretettel és szenvedéllyel kezeli a pókert, hogy egy része rád dörzsölődik.

A megvalósítás sokkal jobb, mint amit az elképzelés valaha is remélhetett. Ez egyszerűen egy őszinte szerelmes levél a pókernek egy olyan kultúrából, amely egészen a közelmúltig nem férhetett hozzá, és amely friss szemmel élvezi.

Smart Money (1931)

Nick, the Borbély a legjobb pókerjátékos szülővárosában, ezért egy nagyvárosi játékban próbál szerencsét, és az árnyékos profik megtisztítják. Nem csüggedt, leporolja magát, és a legjobbak elleni heads-up meccseken keresztül visszapattan, és 400 000 dolláros bankrollt épít. Minden jónak tűnik mindaddig, amíg a kampányoló kerületi ügyész abbahagyja a szeretetreméltó szerencsejáték-király tűrését.

Önmagában a Smart Money semmi különös. De megérdemel egy helyet ezen a listán, mert a nagy depresszió idején jelent meg. Ez volt az az időszak, amikor a rendszer becsapta a kis srácot, és itt van egy történet arról, hogy valaki legyőzte a rendszert azzal, hogy nagyszerűen pókerezett. Ez a pókerálom, mielőtt profi pókerjátékosnak lenni.

A Smart Money most már rettenetesen elavult, és kontextusra van szüksége, hogy jó legyen. Nick, the Borbély pókerjátékosként azonban szerencsejáték-birodalmat épített fel, csak az esze és a tisztessége. Ő egy legenda.

Finder's Fee (2001)

Egy baráti társaságnak hetente van egy otthoni játéka, ahol mindannyian sorsjegyet vásárolnak, és a sit-and-go nyertese mindet megtartja. Abbahagyja a mulatságot, amikor az egyikük megtalálja a nyertes szelvényt egy elveszett pénztárcában, és a jogos tulajdonosa éppen időben érkezik, hogy elkezdődjön a játék.

A Finder's Fee idején az egyetlen nagy nevek James Earl Jones és Robert Foster voltak, de szerepel benne Ryan Reynolds, Dash Mihok és Matthew Lillard is.

A Finder's Fee lényegében egy kavicsos felfedezés arról, hogyan mérgezi meg a kapzsiság a jó emberek lelkét, és hogyan változtatja őket szörnyetegekké. A film során azt látjuk, hogy a jószívű emberek cselszövő pszichopatákká válnak, akik mindaddig nem törődnek azzal, hogy ki sérül meg, amíg fizetést kapnak.

Jeff Probst, ismertebb a Survivor műsorvezetőjeként írta és rendezte ezt a filmet, és a rendezői tapasztalatlansága a remek forgatókönyv ellenére is megmutatkozik. Szerencsére az írás végül felülmúlja a rendezést, és teljesen magával ragadott egy pókerjáték, ahol 6 millió dollár és az emberi tisztesség a tét.

Cincinnati Kid (1965)

Egy „The Kid” becenevű pókerjátékos kihívni akar egy másik „The Man” becenevű játékost, hogy ne a The Kid néven ismerjék, és átvegye a The Man címet. Lehet, hogy van valami szimbolika ebben a filmben.

A Steve McQueen által alakított kölyök története a póker legkevésbé valósághű ábrázolása ezen a listán, de egyben a pókerjátékos életének legromantikusabb, kompromisszummentes és legnyersebb portréja is. A befejező jelenet különösen azért emlékezetes, mert hű a pókerélményhez, annak ellenére, hogy őrülten irreális.

Ha még nem nézte meg ezt a remekművet, azt javaslom, nézze meg.

California Split (1974)

Bill Denny utálja a munkáját, és szereti a pókert. Egy kártyaszobában találkozik a világszínvonalú degen Charlie Watersszel, miközben Razzt játszik, és úgy dönt, Water jobb életmódja. Együtt ölelik át egy profi szerencsejátékos életét az 1970-es évek Amerikájában.

A pókerkultúra elbűvöli a degen életet, és láthatod, miért – őrülten szórakoztatónak tűnik! De ez az, amit akarsz? Kibírod ezt az életmódot? A lelked mélyén mi szeretnél lenni?

California Split felteszi ezeket a kérdéseket, és nem ítéli meg a válaszokat. Ez azonban azt mutatja, hogy a degen életmód valóban őrült szórakozás, és ez lehet az az élet, amire mindig is vágytál! De ez is mutatja, hogy egy ilyen életmód fenntartása sok energiát igényel. Menekülés nélküli rémálommá válhat!

Luna’s Game (2001)

Luna profi pókerjátékosként apja nyomdokait követi. Az egyetlen probléma az, hogy egy kölcsöncápa meggyilkolta az apját, és ő is ezeket a lépéseket követi.

Az underground póker mindent elvett Lunától, de még mindig szüksége van a pókerre. Ez nem olyasvalami, amire ő racionalizálja magát. Inkább megpróbálja ésszerűsíteni magát ebből. De nincs más választása. A póker a vérében. Enélkül befejezetlennek érezné magát.

Rounders (1998)

Komolyan úgy fogunk tenni, mintha nem ismerné a Rounders cselekményét?

Amikor az emberek a pókerfilmekre gondolnak, általában a Rounders jut eszébe először.

Igen, a Rounders az első. Megnyeri a tökéletes pókerfilm díjat. Újra.

A Rounders olyasmit tesz, amihez mások nem elég bátrak: nem kér a te jóváhagyásodtól.

Míg minden más pókerfilm megpróbálja megértetni a közönséggel a pókert és annak játékosait, a Roundersnek nem kell. Csak annyit kell értened, hogy Mike McDermott (Matt Damon) a legjobb akar lenni.

Ez olyan egyértelmű, mint Rocky vágya, hogy megtegye a távot Apollóval. A legjobb akar lenni, mert ha nem a legjobb, az azt jelenti, hogy veszít. És ez egyszerűen szívás. Egyszerű.

Ez az oka annak, hogy a Rounders jobban kommunikál a közönséggel, mint bármely más pókerfilm. Mindannyiunknak megvan az oka annak, hogy szeressük azt, amit szeretünk, és talán megosztjuk ezeket egy kitalált szereplővel. De valószínűleg nem. Egy dologra azonban valószínűleg mindannyian vágyunk, hogy a legjobbak legyünk, és tiszteljük az erőfeszítést, ami ahhoz kell, hogy elérjünk.